En lille heads up.
I mere end et år har jeg afprøvet forskellige ting for at tweake monstrene i vores campaign. Især damage og hit points rationen har jeg kigget på (mest fordi jeg syntes at hvis jeg pillede ved damage skulle hit points også sættes ned). Det endte med at være noget med +33% damage, -25% hit points. Problemet har dog af og til været at ikke alle monstre er designet lige godt, og nogle gav (før jeg ændrede noget) en del for lidt damage, og andre gav i forvejen lidt for meget - hvilket så gav alt for meget når jeg adjustede, og det var ikke altid at jeg lige fangede den.
Nu er MM3 så kommet, og med den en re-evaluering fra Wizards om deres monstres damage. Ikke overraskende er de kommet frem til det samme som jeg - at de simpelt hen giver for lidt damage. Derfor er alle MM3 monstre designet ud fra nogle andre tal.
Disse tal vil blive brugt fremover, på alle monstre. Dette betyder at Monstrene kommer til at give ca det samme damage som før (dog vil der være mere styr på det, da jeg har fået nogle algoritmer der støtter i hvor meget damage et monster skal give), men de vil have flere hit points end I har været vant til et stykke tid (sidste gang havde jeg allerede ikke nedjusteret hit points)
Det skal dog siges at jeg forudser ikke at combats bliver hårdere - blot at jeg kan udfordre jer med lidt færre monstre - hvilket i min verden er super.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar