Men...
Husk nu at det skrevne ord til tider kan være tricky. Hvis I læser noget og synes at jeg er for kritisk, så tag det med et gram salt. Hvis der virkelig er et problem, så tager jeg det op i den virkelige verden.
Først og fremmest vil jeg sige at I lader til at have fået lavet nogle ret solide characters - dvs. characters der kan holde til nogle tæsk. To healers gør selvfølgelig også en del.
Jeg synes combats var lidt langsomme, men det synes jeg altid på første spilleaften, og det er fuldt forståeligt. Man skal lige ind i sin character og finde ud af hvad muligheder der er inde for gruppen. Det tager tid.
Nogle ting kunne man dog godt overveje. Og ja, jeg ved godt at man ikke altid har mulighed for at gøre de ting jeg foreslår lige om lidt, og jeg siger ej heller at det er noget I skal køre. Det er bare et par småting jeg bemærkede forleden.
- De to melee-classes søger næsten ikke combat advantage via flanking.
- Der var meget lidt focus-fire, dvs. at man går efter at give et monster (af gangen) damage og dermed få det hurtigere ned. Forskellen er faktisk enorm. Ved at bruge focus-fire kan man næsten halvere antallet af attacks som en gruppe monstre har.
Hvis man har tid og lyst, kan man ligeledes tænke over et eller andet hook mht gruppen og ens egen character. Måske skete der noget i jeres tidligere liv der gør at I har et bedre eller et dårligere forhold til en af de andre? Jeg er ikke selv 100% på udformningen, men der er massere af spillerum.
En sidste ting: Jensen er væk et par gange her pga. at han skal træne sit dame-hold. Der kan også være andre der er væk til tider. Skal vi fortsætte med at bare gøre som hidtil, dvs. at I klarer jer uden den der er væk, eller skal vi lave "light" versioner af visse characters, fx den enlige [eneste? ;)] tank?
Husk at vi ikke spiller den 18. maj da jeg er på lejrskole.
Hygge
Ingen kommentarer:
Send en kommentar